Presentation

Jag tänkte att jag ska skriva lite om mig och Lysingur eftersom att det har kommit så många nya bloggläsare nu!
 

Jag heter Linnea och jag är en 12 årig tjej som gillar att vara med vänner och spela gitarr och ta hand om mina djur. Men sen så rider jag oxå. Jag har en egen häst vid namnet Lysingur som ni kanske förstår? ;) Han är en blandning av islandshäst och gotlandsruss. Han är född 08, alltså är han 4 år. Jag har haft Lysingur i några månader. Lysingur är inriden och även inkörd. Han har mkt kvar som han behöver lära sig. Han har blivit jätte mkt lättare att rida på sen vi köpte honom. När vi köpte honom så förstod han inte riktigt skänklarna och så. Men nu så har han blivit jätte duktig. Han har lärt sig jätte mkt nu sen vi köpte honom. I sommar ska vi träna honom mer att hoppa. Han är fin i dressyren. Men han har ju mkt kvar att lära där med. Jag tror aldrig att jag har sett en sån snäll 4 åring som Lysingur. Han är hur lugn som helst och man kan bara stå och mysa hur länge som helst. Sen så är han ganska nyfiken på det mesta. Han vill gärna gå fram till människor om han ser några och bara hälsa. Så ni får följa mig och Lysingur när vi lär oss och utväcklas. Sen så har jag även en hund vid namnet Billy. Honom fick vi lov att at hand om. Han är en Cocker Spaniel. En lite dryg hund. Han är lite ouppfostrad men han är oftast ganska snäll. Men han har ett riktigt humör, haha! ;) Sen så har vi en liten shettis som vi oxå fick ta hand om. Jag kan ju inte rida henne så vi har en liten medryttare till henne. Dom är hur söta som helst ihop! Men när dom inte är här så brukar jag gå it och gå med henne lite grann. Inte varje dag direkt men i sommar så ska jag försöka att fixa mer tid åt henne. Hon är ju hur tjock som helst. Så den magen ska vi träna bort i sommar! Sen så har vi även en liten stallskatt som är lite mer än 1 år. Han heter Skattson. Våran grannes katt hade fått honom på våran loge.Vi märkte inte det förns efter nån vecka. Så han var ju vild när vi fick in honom i vårt stall. Vi kunde ju inte ha en vild katt ute på våran loge lixom. Så jag brukade ställa ut mat där och så försökte vi att fånga in honom i en kanin bur. Mamma och min syrra brukade oxå hjälpa till men det gick inte. Tillslut så kom mamma på att vi kunde ju öppna dörren till våran festlokal. Det finns en dörr in till festlokalen från logen. Då fick vi in honom där och mamman då såklart. Mamma och min mormor och pappa fick in honom i en bur tillslut och då tog vi in honom i en box i stallet. Det var ju sommar så att hästarna gick ute på nätterna oxå. Då hade vi radion på hela tiden så att han skulle bli van med att höra röster. Och så gick vi in i boxen nästan varje dag. Efter typ 3 dagar så kunde min syster bära upp han i knät. Idag så är han hur snäll som helst. Men han är rädd för vissa personer. Det är nästan bara mig och mamma och Mathilda som han inte är rädd för. Han är inte så rädd för barn. I sommras så fick han gå ut för första gången och det tyckte han var hur kul som helst. Men han var ju oxå rädd samtidigt. Lite skräck blandad förtjusning. Idag så mår han hur bra som helst. Sen så har vi en till häst som heter Lizzy som tyvärr är till salu och ska veterrinär besiktas på Fredag för eventuellt köp. Om hon går igenom så köper dom henne direkt och tar med henne på Fredag. Sen så har vi en hund som heter Alva som är en Golden Retriver. Hon är hur snäll och söt som helst. Vi har även en inne katt som heter Mysan. Hon är en Perser. Söt men lite dryg för hon vill bara gosa hela tiden. Sen så har vi en chinchilla som heter Micke. Han är jätte gammal. Men jag går även på gitarr en gång i veckan. På Tisdagarna. Sen så är jag ju med kompisar och går på stan o.s.v. 
Hoppas att ni orkade läsa allt, haha! ;) 
 
 Pyret! :love:
 
 Pyret utan all vinterpäls! :love:
 
Lizzy! :love:
 
Lysingur! :love:
 
 
 
Lysingur! :love:
 
 
Billy! :love:
 
 
Alva och Billy! :love:
 
 
En lite ful bild på Skattson! :love:
 
Mysan! :love:
 
 
Sen så är jag även stort fan av One Direction och Eric Saade. Jag har sett Eric förra året den 19 April och i år ska jag se One Direction den 8 Maj med min bästa kompis Ellen! :love:
 
Eric Saade! :love:
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback