Hej jag heter Linnéa och jag har en heest

Asså jag kan inte komma på en ända rubrik typ. Förutom dåliga som t.e.x den jag skrev på det här inlägget. Men aja får väll komma på nå bättre rubriker..
 

Men idag så gick jag upp tidigt. Elr ja, jag vaknade ju tidigare men jag orkade inte gå upp då. Intresseklubben antecknar  Men jag vaknade vid 5. PÅ MORGONEN?!?! men sen så gick jag upp kring 7 och då hade mamma precis gått upp. Min mormor har åkt bort så då måste vi ta hand om hennes djur oxå. Så mamma frågade mig om jag ville hänga med och ta ut alla hästarna. Så visst varför inte lixom? Så då tog jag på mig mina stallkläder och gick ut med mamma. Vi gick ut till våra hästar först. Så söta dom är när man kommer på morgonen. Dom bara gnäggar åt en och då tycker man att dom är huuuuur gulliga som helst! Men sen så tog vi bilen hem till mormor. Hon bor bara nån kilometer från oss så det är inte alls långt. Men vi tog med Alva så att hon oxå fick åka med i bilen och ha lite kul. När vi kom till mormor så gick mamma iväg till stallet och hon tog med sig Alva då för jag skulle släppa ut mormors katt Knut. Jag fick typ inte upp dörren men efter ett tag så gick det! Sen när jag hade fått ut Knut så gick jag till stallet. Då hade mamma fått ut en häst av fyra. Sen tog hon ut dom andra men en satte vi på täcke o.s.v. Sen åkte vi hem och mamma gick med Alva och jag gick in.
 
Efter ett tag så gick jag och Mathilda ut i stallet för att rida våra pållar. Vi red runt dammen som vi kallar det. Det var jägare ute idag så vi mötte två bilar och sen så hoppade en jägare ut ur en bil en bit framför oss. Efter nån minut när vi började närma oss bilen så körde han iväg. Lizzy brukar vara lite fjantig för saker som är bredvid vägen o.s.v (-.-) och så gick hon först så hon vägrade att gå förbi. Hon stannade och backade och typ stegrade nästan. Så då kommer dom snyggaste! Jag och Lysingur gick förbi först istället då och han bara tittade på jägaren och var nyfiken. Det var absolut inga problem för honom att gå förbi! Älskligen! :* Sen så kom vi hem och då så fixade vi mat o.s.v. Sen gick vi in och fikade sen duschade jag och sminkade mig och så för vi ska få gäster ikväll. Annars blir det sånn kö till duschen och allting om ALLA ska duscha. 
 
 
Nu skrev jag ganska mkt. 2013 ska jag verkligen fösöka att tänka mer på bloggen och visa mer angagemang elr hur det nu stavas! ;) Jag ska göra ett inställt tills idag som kommer komma upp ikväll!
 
 
 grimman fick jag i julklapp. Elr han men jag fick den att öppna elr ja skit samma! ;) Visst är han snygg i babyblått?! Min baby!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback