vänner elr inte vänner...?

Alla har vi nog stött på problemet med vänner elr så kommer ni nog. Det har iallafall jag gjort.
 
Ellen är en vän jag vet att jag kan lita på! Det kände jag redan när vi träffades första gången! Det är 3 år sedan. Det var när jag började 4:an. Jag kom från att gå på en liten skola utanför stan till att komma till en ganska stor skola mitt i stan! Den skolan som jag gick på när jag var mindre var den lilla skolan Åby som ligger typ nån km från mitt hus. Där finns det bara ett dagis och lågstadiet. Det var inget mer. Jo fritids fanns ju oxå men det var ju bara några som gick i skolan som gick där. När jag gick ut skolan fick jag ta det där stora steget att komma till en skola med dagis OCH lågstadiet OCH mellanstadiet! Den lilla tjejen som gick på den där lilla skolan ute i igen stanns kom till den där lite större skolan mitt inne i stan! Det var lite små coolt tyckte jag! Men eftersom att det inte fanns nå A och B klasser på Åby så var vi ju tvungna att dela upp klassen när vi kom till Åkra för där fanns det ju A och B klasse + att det var ju några barn från lågstadiet på Åkra som oxå skulle börja på mellanstadiet. Men jag kom i en klass som jag inte var så jätte nöjd med. Det var bara 3 tjejer från min förra klass som kom i den nya klassen om man räknar med mig! Det var jag, Maja och Kajsa! Maja var en av mina verkligen bästa vänner! Men Kajsa hade jag inte så mkt kontakt med elr vad man ska säga.
 
 
Katja som jag och Maja vär bästa kompis med kom ju i den andra klassen. Katja och Maja är dom som verkligen visste allt om mig och så för vi hade kännt varandra ända från vi var jätte små! När Katja kom i den andra klassen och jag och Maja kom i den andra fattade inte vi vad som hände? Varför kom inte Katja med oss för? Hur tänkte min gamla lärare då liksom? Men en period i 3:an så bråkade jag och Katja jätte mkt. Vet inte varför om jag ska vara helt ärlig. Helt onödigt igentligen. Men sen så vart vi vänner men det kändes fortfarande inte så bra som det gjorde förut. Jag ville jätte gärna vara med Katja så mkt som jag var förut men jag kunde inte riktigt säga det. Det kändes som om Maja och Katja var hela tiden. Jag gick från att ha vart ledsen för att jag bråkade med min bästis till att bli glad till att bli ledsen igen. Jag tyckte att det kändes som om jag inte fick en syl i vädret men hade jag bara gått fram till henne så tror jag att jag hade fått det! Sommarlovet kom jag hade inte lika mkt kontakt med Katja som jag ahde haft alla andra åren men när vi började fyran så sprang jag fram till Katja och kramade henne och sa att jag verkligen hade saknat henne. Vilket jag hade! Jag hade saknat Maja lika mkt! :) 
 
 
Men eftersom att jag inte gick i samma klass som Katja så pratade vi inte lika mkt men jag pratade med henne på bussen och sånt. Fast det var inte lika kul tyckte jag. Jag och Maja fick ju klassrummet på den sidan som igen annan har. Vi var ensama på den sidan. Eftersom att man var tvungen att hålla koll på tiden själv när man skulle in och så så ville jag inte så jätte gärna gå till andra sidan för att jag var lite rädd för att komma försent. Men efter ett tag så började jag få nya vänner oxå. Kani och Ellen var dom jag kom närmast då tror jag! Men jag hade inte glömt Katja elr Maja! Absolut INTE! Men Maja umgicks lite mer med killarna än tjejerna eftersom att hon tycker om sport mkt och så! Katja och jag vi hade och HAR fortfarande våra mysiga stunder när vi går på stan och fikar och sånt! När jag och Katja går på stan så kan vi prata om vad som helst och då menar jag verkligen vad som helst! Men när jag och Katja bråkade så blev vi ju vänner och det bevisar att hon är en RIKTIG vän och skulle aldrig svika nån! Det kan jag lova! :) Maja är oxå en sån vän som man alltid kan lita på! Maja och jag kan små bråka lite men det är inget allvarligt. Vi blir ALLTID vänner! 
 
 
Ellen och jag vi hade det jätte kul i skolan på rasterna o.s.v! Vi tog jätte konstiga kort på oss och grejade! Men sen efter ett tag så började jag och Ellen oxå bråka. Vad gjorde jag för fel tänkte jag? Men vi förlorade kontakten men sen så tog jag tag i grejerna. Jag tänkte att ja gska inte göra samma fel som jag gjorde med Katja! Jag ska våga gå fram till henne och säga det jag vill ha sagt och inte bara gå och tänka på det själv! SÅ jag försökte att börja prata med Ellen och det gick bättre och bättre! Jag och mamma gick ner på stan för att köpa ett ¨bästishalsband¨ Jag gav det till henne och hon vart glad och sen så gick det bara framåt och framåt! Jag vart jätte glad! :) Ellen och jag vart vänner igen och jag och Katja vart vänner igen och så var jag och Maja vänner oxå! :D Men sen så har jag även träffat falska vänner på Åkra oxå men dom har jag inte ens brytt mig om efter att dom har gjort mig lite ledsen. Men jag brukar känna om det är riktiga vänenr elr inte så att jag vart inte så ledsen. Jag känner att jag har blivit mer mogen på en ganska kort tid! Jag har blivit starkare som person och jag har lärt mig att jag bara ska komma över det där med falska vänner. Men det jag verkligen vill få sagt är var rädda om era vänner och res dig upp igen om du träffar på falska vänner!
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback