Välkomna! :D

Hej! Nu ska jag berätta lite om mig själv i mitt första inlägg på den här bloggen! :) Jag heter ju Linnéa och är 12 år. Jag fyller år den 14 April. Mina intressen är djur, spela gitarr ocg vara med kompisar. Jag har ganska många intressen men på den här bloggen kommer ni mest få se min och Lysingurs framtid! Lysingur är då en av mina två guldklimpar här i livet! Min andra guldklimp är min hund som jag snart ska berätta mer om! Men lysingur är min lilla ponny som är 4 år! Han är en valack. Han är typ 1.34 cm i makhöjd men eftersom att han fortfarande är så ung så kommer han ju att växa några centimeter till! Vi köpte Lysingur i början på oktober -12. Han är en blandnig av Islandshäst och Russ! Han är jätte snäll och han lär sig saker snabbt! :love:
 
Men nu så ska jag berätta om min andra lilla guldklimp! Han är en hund vid namn Billy! Han är 9 år så han är ju ganska gammal! Min lilla gubbe! ;) Jag fick honom i vintras förra året. Vi var tvungna att ta hand om honom. Innan jag fick honom så hade jag gått och tjatat på mamma och pappa att jag ville ha en hund. Men pappa ville inte ha några fler djur hemma eftersom att vi har ganska många! Men sen då vart vi akut tvungna att ta hand om honom. Min mormor kom hem med honom. Det var igentligen meningen att min mormor skulle ta hand om honom men sen så ville jag att vi skulle ta hand om honom. Men om vi skulle ta hand om honom så skulle det vara JAG som gav honom mat, det skulle va JAG som gick ut gick med han varenda dag och det skulle va JAG som tog hand om det mesta med honom! Jag ville ju inget annat än att ta hand om honom så jag gick ju såklart med på det!! Det har jag ju faktiskt klarat! :D Men han är en liten cocker spaniel! (stavning) Så han är ganska bestämd och lite ouppfostrad. ;) Men han blir duktigare och duktigare! Fast man få ju kämpa lite eftersom att han är ganska gammal! :love: 
 
Sen så har ju min syrra oxå en egen häst! Hon heter Lizzy och är en blandning! Jag vet inte så mkt om henne om jag ska vara helt ärlig. ;) Men jag vet att hon är en D-ponny! Lysingur är då en C-ponny! :) :love:
 
 
Sen så har vi en liten shettlandsponny som heter Lill Pyret! Men vi kallar henne för Pyret! Hon är en söt och lite busig skäck! (stavning) Hon är väldigt snäll och älskar att bli ompysslad! :) :love:
 
 
Sen så har vi en till hund som heter Alva! Hon är en Golden Retriver! (stavning) Hon är 6 år tror jag! ;) Hon är en vit och jätte snäll hund! Hon älskar barn! :) :love:
 
 
Sen så har vi en katt som heter Mysan! Hon är en Perser! (stavning) Hon är svart och vit. Hon älskar att gosa med folk och hon är jätte snäll! :) :love:
 
 
Sen så har vi våran andra katt Skattson! Vi hittade honom som en vildkatt. Han hade fötts på vår loge. Hans mamma är våran grannes katt och hon är jätte snäll och tam! Så vi fick tillslut in honom i vårt stall. Sen efter några dagar så slutade det med att jag min mamma och min syrra kunde bära honom. Nu är han hur tam och snäll som helst mot mig och min mamma och min syrra! Men han tycker att det är lite läskigt med andra personenr som han inte vet vilka dom är. Men barn brukar han inte vara så rädd för! Han är bara 1 år! :) :love:
 
 
Sen så har vi några fler djur men jag har inte tid att fortsätta skriva just nu. Men fortsättning följer! :D
 


Lizzy/prinsessan är en holländsk ridponny!!!!!

2012-10-16 // 16:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback