förlåt,förlåt,förlåt och förlåt igen

Men den här helgen har verkligen vart en helg med mkt att göra, så jag har inte hunnit men nu så ska jag skriva allt. Vi har en 'extra tjej' elr vad man nu ska säga? Men vi tar hand om en tjej var tredje helg och den här helgen så är hon här. Då har man fullt upp hela tiden kan jag lova! ;) Men sen så har jag ju vart ute i stallet och ridit och allt oxå och på det så har vi haft främande igår kväll och idag! Men nu så ska jag iaf skriva om allt som jag inte har hunnit skrivit om! Sen så skrev jag faktiskt ett långt inlägg igår men det försvann.. -.-
 

Igår så red jag Lysingur med Mathilda och Lizzy igen. Vi red i paddocken och mamma gick med oxå! Hon tog med hundarna så att dom kom ut samtidigt. Han var duktig men somsagt så är han ung och förstår inte allt heller men han var duktig ändå! Han måste ju lära sig, right? Men han fattar inte riktigt varför man ska gå i en paddock bara runt och runt för så han blir lite mer svår då elr vad man ska säga? Men efter att vi hade ridit i paddocken så tog vi en sväng i skogen bara jag, Lysingur, Mathilda och Lizzy! Mamma gick till ett annat ställe och väntade. Men det är en jätte kort bit i skogen så man bara går igenom. Så den biten blir han inte trött av. Men han vart lite svettig. 
 

Idag så red jag ut ensam fast mamma gick bredvid med hundarna. Då gick vi en längre bit i skogen! Han älskar att gå i skogen och han är så säker på fötterna i skogen! (om ni inte fattar så skriver jag det nu) Asså vissa hästar kan ju typ gå ner på knä i skogen för att dom typ snubblar och inte lyfter ordentligt på hovarna! Men Lysingur lyfter verkligen på hovarna och snubblar typ aldrig! Min lilla bergsjet!! ;) :love: Men idag så tog vi ett lite lungnare pass efter som han är så ung och han har ju inte den bästa kondisen! ;) Men han var jätte duktig! Sen en liten bit så red jag själv. Mamma såg mig inte ens! Haha, ni kanske tycker att det låtter jätte fjantigt MEN jag har faktiskt inte ridit på jättelänge och sen så är han ju bara 4 år. 
 

Ja, det här var min helg lite kort! Men jag tror att jag ska sätta mig och göra nån inställd tills imorrn nu? Men imorrn så får Lysingur stå. Mamma jobbar sent och pappa, jaa? Jag vill inte ens säga det här men jag vill inte att han ska gå med mig. Hehe... Älskar dig!! :love: Men vi hörs imorrn och nu kommer det bli bättre uppdatering och nästa gång det blir så här så varnar jag er! :)
 
 
 Ignorera mitt fula ansikte är ni snälla!! 


Så fina så :)

2012-11-06 // 14:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback