1 dag närmre julafton

Just nu sitter jag i soffan och väntar på att vi ska ta lite te och sånt. Men idag så mockade jag bara och grejade som vanligt i stallet. Jag och Mathilda tog in hästarna runt kl 5 eftersom att det är så kallt ute. Men Pyret hon ville inte äta för hon ville bara gosa och busa hela tiden! Så jag höll i henne och så ställde vi oss i stallgången och då passade vi på att krattsa hennes hovar i stallgången iställte för i boxen. Vi krattsar alltid hovarna på kvällen på hästarna eftersom att dom får styltor och om dom ramlar av under natten så blir det ju blött i boxen så då gör vi det innan! Men sen så skulle jag ta avv Lysingur grimman så då skulle Mathilda ta Pyret och då stog Mathilda precis bredvid och då så  små springer Pyret till allt hö och all havre och sånt! Sötan! :love: Men sen så fick vi in henne i boxen och då gick vi in och åt mat och lite sånt, sen så ringde jag Ellen och snackade lite med henne. Hon är ju sjuk idag... :( Krya bästa! :( Men vi hörs imorrn! 
 
 
 Mysan får stå för kvällens bild idag! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback